czwartek, 16 sierpnia 2018

Pałac Sybilli w Szczodrem

W marcu miałem okazję trochę pobiegać w okolicy Domaszczna za Wrocławiem. Szczególnie upodobałem sobie park w Szczodrem. Piękny staw, fajny las i świetne ścieżki szutrowe, notabene część zniszczona podczas wycinki drzew. Pewnego razu dokręcając kilometraż, wbiegłem za brzydki mur, a moim oczom ukazał się jakiś dziwny pałacyk z PRL-owską elewacją i olbrzymim dębem.

Dąb był i jest olbrzymi, ten w Tylicach, pod którym siedział Napoleon, jednym korzeniem do niego nie staje. Dlatego pierwotnie tylko dla niego postanowiłem tam latem wybrać się z aparatem ;) Jak się okazało, przez przypadek odkryłem Śląski Windosr.

Ten pałacyk to pozostałości Pałacu Sybilli, który wybudowano w okresie 1785-1792. Obiekt był olbrzymi, co obrazują grafiki z Wikipedii. Niestety spalony w 1945 przez Sowietów lub Niemców, popadł w całkowitą ruinę. Więcej na ten temat tutaj. Zachęcam do lektury, żeby się przekonać jaki wspaniałe było to miejsce, razem z otaczającą ją infrastrukturą. Niestety, niewiele z tego zostało :( 

Poniżej dwa zdjęcia z Wikipedii i mój secik, także z użyciem filtra IR.

Schloss Sibyllenort Sammlung Duncker.jpg

Bundesarchiv Bild 102-13153, Breslau, Schloss Sibyllenort.jpg 












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz